مرکز بین المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)

International Language Center (ILCA)

برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای جذب دانشجوی بین‌الملل

advanced divider

دومین گردهمایی مراکز آموزش زبان فارسی(آزفا) دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر احمد پورقاسم به عنوان رئیس مرکز زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر جلسه با اعلام این خبر گفت دومین جلسه مراکز آزفای دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سوم خرداد ماه  برگزار می شود.
وی افزود:  هدف از برگزاری این گردهمایی تدوین آیین نامه صدور مجوز، نظارت و ارزیابی مراکز آزفا در راستای ارتقای کیفیت آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی است.
رئیس مرکز زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیرخاطر نشان کرد: این سلسله جلسات با هدف بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران و همچنین سامان‌دهی کیفی مراکز آزفا انجام می شود و از اهمیت ویژه‌ای در رشد آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین المللی برخوردار است.
وی گفت : در این نشست معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان وزارت عتف جناب آقای دکتر داداش پور، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر جناب آقای دکتر قدسی پور، معاون امور بین‌الملل جناب آقای دکتر آرزو و دیگر معاونین دانشگاه و روسای مراکز آزفای کل کشور حضور خواهند داشت.

advanced divider
advanced divider
رئیس مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: پردیس بندرعباس و کیش هم دارای امکانات بسیار خوبی است. پردیس دانشگاه گرمسار هم یکی دیگر پردیس‌های خارج از تهران این دانشگاه است. از این جهت به پردیس‌های دانشگاهی اشاره می‌کنم که شاید جذب دانشجو در تهران کمی مشکل باشد. برای دانشجویان بین‌المللی که همسایه جنوبی ایران هستند، تحصیل در ماهشهر یا بندرعباس آسان‌تر از تهران است. همه امکاناتی که در تهران وجود دارد از خوابگاه و امکانات رفاهی تا اعضای هیئت علمی در پردیس‌های خارج از تهران وجود دارد. وی یادآور شد: امروز از سایت اطلاع‌رسانی هم رونمایی خواهد شد. رشته‌های تحصیلی هم موضوع جالبی است که حاوی اطلاعات کامل در خصوص رشته‌های تحصیلی، مقاطع و ظرفیت‌ها است. ۶ ماه است که همه فرایندهای جذب را بازبینی کرده‌ایم. بازخوردهای مختلفی گرفته شده و بر اساس این بازخوردها، فرایندها اصلاح شده‌اند. برای مثال تلاش کردیم که فرایند پذیرش تسریع شود. هم‌اکنون فرایند پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، سه روزه به نتیجه می‌رسد. البته در مقطع دکتری، این فرایند پیچیده‌تر است. دلیل اصلی این پیچیدگی تفاوت رشته‌های فنی با سایر رشته‌ها است. در نتیجه، تایید دانشجویان برای مقطع دکتری ۲ تا سه ماه زمانبر است. دکترپورقاسم با بیان این که یک کارگروه جداگانه برای مراوده و صحبت با دانشجویان درنظرگرفته شده است، گفت: این گروه اختصاصی شامل چهار نماینده، نماینده امور آموزشی، نماینده امور فرهنگی و دانشجویی، نماینده پذیرش و نماینده مرکز آزفا است. دانشجو از روز اولی که وارد دانشگاه می‌شود تا روز آخری که از دانشگاه خارج می‌شود با این چهار نماینده درگیر است. ما در این زمینه نگاه کوتاه مدت نداریم. وظیفه نماینده دانشجویی این است که از همان لحظه اول که دانشجو وارد دانشگاه می‌شود، به او کمک کند و هر چیزی نیاز دارد برای وی فراهم کند تا زمان فارغ‌التحصیلی. دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید احساس آرامش داشته باشند.